Thursday, January 8, 2009

Kita dan yahudi.~

kita dan yahudi. Pendek tetapi mempunyai makna yang jelas.. Yahudi atau lebih dikenali sebagai bangsa Israel adalah suatu bangsa yang telah lama wujud di atas muka bumi Allah ini. Allah swt banyak menceritakan perihal bani atau kaum Israel ini di dalam al-Quran. Kesombongan, kedegilan dan keingkaran mereka terhadap Allah swt telah menjadikan mereka suatu bangsa terkutuk dan terpinggir, malah dibenci oleh bangsa-bangsa lain pada suatu ketika dahulu.. Oleh kerana sejak beratus-ratus tahun bangsa Israel atau yahudi ini dicemuh, mereka telah beriktiqad bahawa mereka harus bersatu dan berpadu untuk membolehkan mereka mendapat tempat di atas bumi ini.. buktinya pada hari ini, bani Israel ini telah dikatakan berjaya menguasai global, dari bidang ekonomi contohnya, mereka telah berjaya menyebarluas jaringan ke hampir seluruh negara.. Selain pencapaian mereka yang cemerlang dalam bidang ekonomi, mereka juga sangat kejam dan rakus meratah daging-daging rakyat palestin. Darah-darah palestin ditumpahkan untuk membangunkan negara mereka, Israel yang langsung tidak diiktiraf dunia (melainkan amerika sahaja).. ape-apapun, bukan hal ini yang cuba penulis ingin utarakan di sini.. merujuk kembali persoalan di atas.. KITA dan YAHUDI.. secara keseluruhannya, kita mempunyai keterikatan dengan mereka, khususnya dalam ekonomi.. kite menjadi penyumbang dan penderma utama kepada ekonomi mereka. sama ada kita sedar ataupun tidak, rata-rata produk-produk dan jenama-jemana terkenal yang kite gunakan seharian adalah hasil keluaran dari mereka..inilah yang menyebabkan mengapa mereka selalu "kenyang" dengan wang, dan mampu membunuh saudara-saudara seagama kita.. kerana kite salah seorang daripada penderma kepada ekonomi mereka..
untuk tatapan dan pengetahuan umum, berikut adalah antara produk-produk dan syarikat yang menjadi sponser kepada ekonomi yahudi:--...

banyaknye... oleh yang demikian, rakan-rakan, antara usaha kite ialah memPULAU@BOIKOT barangan diorang ini semampu yang mampu.. insyaallah.. banyak lagi produk-produk muslim yang dipercayai kat Malaysia ini..

No comments: