Friday, April 10, 2009

~Ajaran Syi'ah yang MerBAhaya~


assalamualaikum..

Apa yang anda tahu tentang Syiah? anda harus tahu, harus tahu.. takut-takut kita terjebak atau terikut dengan ajaran Syi'ah ini.. Syi'ah ni semuanya sesat ke? itu saya tidak tahu, tetapi saya ade mencari-cari artikel mengenai syiah di internet..

1) satu hari, saya pergi berjumpa dengan mentor saya, ustazah Dr Che Zarrina, ( he3, nk minta tandatangan untuk amik slip masuk peperiksaan), dikesempatan itu, sempat la saya bertanya tentang syi'ah ni, dan ustazah kata, sebenonya Syi'ah ini haram di bawa masuk ke Malaysia.. namun kalo haram mcm mana pon, masih juga ade, di bawa secara sulit. Syiah yang sesatnya apabila mereka ini ( golongan fanatik syi'ah ) menghina sahabat-sahabat Nabi seperti Umar al-Khattab, Abu Hurairah dan lain-lain.. ok habis cerita ni sini.. Tq ustazah :-)

2) satu waktu, ketika men'searching' internet tentang sahabat-sahabat nabi, saya jumpa satu web komuniti ni , tentang Umar al-Khattab.. daripada seorang yang mengirimkan komen tu, terkejut saya membacanya, jelas-jelas org itu menghina Umar al-Khattab.. masyaallah.. dikatakan Umar al-khattab biadap dengan nabi, dan Hadith yang kata Umar al-khattab dijamin masuk syurga adalah palsu.. subhanaallah.. terkejut la juga..

3) lalu, saya pun cube mensearch tentang ajaran Syiah ni.. sedikit info yang hendak kongsi bersama..

~wassalam~

1 comment:

Anonymous said...

Cuba awak kaji betul2...jangan baca sekerat jalan then awak ckp awak buat kajian...cuba bt kajian tentang Ahlul Bait m sejarah mereka.InsyaAllah awak akan menemui kebenaran.