Sunday, May 9, 2010

Setahun Bersama mu..



salam..

tiba-tiba saja saya ingin coretkan beberapa perkara setelah membaca blog cik permai (merangkap hosmate saya..) sudah setahun berlalu kami tinggal bersama.. dan baru tadi, (maghrib), cik permai sudah berangkat utk pulang ke negeri darul amannya.. pasti sunyi tanpanya. teringat segala kenangan2 bersama. bahkan bukan cik permai sahaja.. malah kesemua ahli hosmate saya.. 

yang pasti, pencarian tempat berteduh yang bermula awal tahun 2009,telah menemukan kami berlima..(hosmate, asiyah, masthurah, kak kinah (cik permai), dan kak syikin).. yang sudah setahun tinggal bersama.. (kecuali : 1/2 tahun- izzati, dan 1/2 tahun- hajar). yang pasti, kesemua susah senang serta kenangan terukir selama setahun itu akan diabadikan dalam memori indah saya. 

setiap pertemuan pasti ada perpisahan. itu pasti! entahla.. tiada ungkapan lain yang pasti disebut setelah berlalunya perpisahan melainkan K.E.N.A.N.G.A.N.. kerana hanya kenangan itu yang pasti akan membuatkan kita tersenyum dan menangis.. tidak dinafi dalam persahabatan akan ada yang terguris dan terhiris hati dan sanubari dek sikap dan tingkah laku kita tanpa disengajakan.. sepanjang hidup bersama, sememangnya sikap bertolak ansur, bermaaf-maafan serta berlapang hati perlu ada bagi mengekalkan persahabatan... jika tidak, pasti saja hubungan akan terus renggang..

setahun itu belum tentu cukup untuk dinikmati kerana ianya terasa amat sekejap.. belum puas untuk menghabiskan waktu-waktu bersama, belum puas untuk bergurau senda, belum puas untuk tersenyum dan sebagainya... entahlah.. pastinya inilah taqdir yang ditentukan Allah.. mungkin dengan sekejapnya masa ini, akan membuatkan kita lebih saling rindu.. hehe.. hmm.. insyaallah..

masih segar dalam ingatan, waktu saya dan asiyah menumpang disebuah bilik seorg sahabat di kolej xx.. hampir 2 minggu kami menumpang.. maklumlah, tak dapat kolej.. kami dah cuba beberapa, malah lebih 3 buah kolej utk mohon, namun hampa, masih tiada penerimaan.. baru terasa betapa susahnya waktu itu.. taqdir Allah lagi, kolej xx itu melakukan serbuan 'ganas' (hehe) ke atas penghuni2 kolej nya, utk check la siapa yang takde permit sah macam kami ni ( menumpang, tapi sebenarnya bukannye nak susahkan, sementara itu kami mmg berusaha, kami sedar, takkan la pihak2 kolej tak paham..kami ni student.. kami ada hak...waktu tu kuliah pon dah start.. huh...mcm luahan perasaan plak )..malang berbau.. memang berbau sebab dah tertulis di azali.. saya telah tertangkap.. terpaksala turun naik pejabat.. yg sedihnya sahabat yang menumpangkan kami pon turut sama..kene bayar denda. 
sedih.. akhirnya, usaha utk tunggu kolej mati begitu sahaja. dah tawar hati.. n alhamdulillah.. Allah bagi rzki, kami dapat rumah sewa di pantai permai.. dan waktu itulah kami mulakan hidup baru.. serumah dgn kak kinah, masthurah dan kak syikin.. waktu itu hanya berlima. tak lama kemudian tmbh 1 lagi.. sem depannye, tolak 1, tmbh 1 lagi iaitu hajar.. kehadiran hajar menambah serikan lagi kehidupan kami berlima.. saya suka hajar, dia seorang adik yang baik dan comel. ;))..ah..semuanya baik2.. saya syg sume.. :'-/..

kenangan:
asiyah: baik, suka bagi nasihat, kdg2 suka buat lawak2,cermat sangat..huh.., rajin puasa, hehe.. study kuat time exam dan lain2..

kak kinah: suka bercerita, lucu dan lawak, strategist,kakak yang baik, banyak tahu hal2 ekonomi dan politik, study smart  hehe..

masthurah: kawan yang comel, meow2.. suka gaduh2 comel ngn kak kinah n asiyah, bila study fokusss.. (takot arr bila tgk. hehe)

kak syiken: pandai bercerita, lawak, lagi2 bila dgn kak kinah.. hehe, pandai masak dan pandai bergaya, tahan lasak

hajar: seperti yang saya nyatakan td, baik, comel, buat org tersenyum, pandai, dan sebagainya..

tak lupa gak izzati: baik, rajin sgt2 study hehe, pemalu.

p/s: pendek kata..korg mmg best!! (^_^)..~

sahabat...

semalam, hanyalah tinggal sebagai kenangan,
dan hari ini kenyataan..
dan esok..Allah lah yang menentukan..
semoga dirahmati Tuhan..

seandainya aku pergi..
usahlah tangisi pemergian ini,
kita pasti kan bertemu lagi,
suatu masa nanti..
hanya pada ALLAH yang Mengetahui..

-abadikan segalanya dalam diari kehidupan kita!-

lastly, semoga tercipta lagi sebuah pertemuan buat kita, mungkin 2 tahun lagi. 5 tahun lagi, 10 tahun lagi.. masa itu, pasti setiap dari kita telah menjadi "seseorang".. hehe.. ya, mungkin seorang yang berjaya dalam kerjayanya, seorang isteri (ngeee~), seorang individu hebat, seorang hamba Allah yang masih terus menyusuri hidup dan lain2.. insyaallah...hanya dgn izin DIA.. 

bunga itu..utk mu..

3 comments:

Frodo Baggins said...

>>___<<


pertemuan
perpisahan
lumrah ...

fren 4ever ... keh3x

+AnamuSafir+ said...

yeah.. lumrah dlm kehidupan :) hee

Bintu Aizuddin said...

Syairah, kt study kuat time exam ye...haha...

Rindulah!!!