Sunday, November 7, 2010

saja nak melawak..

Selalunya, kalau korg berjalan-jalan di shopping kompleks atau di tempat2 awam yang ramai orang, korg akan terserempak dgn jurual2 yang ramah dan mesra. Mereka pasti akan membuatkan kita berhenti untuk dengar promosi diorang., selalunya mengambil masa dalam 5-10 minit, atau pun paling lama 1-2 jam. last2 korang pon tak berminat dan xnak beli, dan ini sudah pasti akan membazirkan masa dan air liuh mereka. hehe.. tapi korang boleh buat benda ni beberapa saat atau mint je untuk escape dr mereka bile korang dlm keadaan rushing sgt.. antaranya:

1) Bile korang di sapa oleh jurujual, korang bagitau yang korang dah beli barang tu 3 tahun lepas, padahal tu produk barang yg baru kuar minggu lepas.
2) Bile dioramg tgh promote barang, korang pandang je muka diorg tanpa berkedip, lepas tu sengih2 dan ketawa kuat2,.
3) kalau rushing sangat, masa tgh dipromote, korang buat kelam kabut tgk jam tangan korang dan ketuk2 jam mcm dah hbs bateri.. tak cukup dgn itu, korang tgk jam tgn jurujual dan terus beredar
4) mungkin barang yg dipromote tu sangat best, lantas korang amik barang u dan lari sekuat hati. hehe..
5) bila diorang nak promote barang, korang cakap dah 10 kali korang dipromote barang yang sama
6) kadang2 korang penat berjalan sebb nak rushing, dan di sapa oleh jurujual..korang terus kata.. tak apalah, korang ngntuk sangat sambil tersengih2 kat jurujual tu.
7)atau  korang memang teringin nak beli, tapi korang xcukup duit dan terus bgtau cepat2, jiran nenek korang dah beli, boleh guna brg jiran nenek je,

hehe..~ hnya lawak sahaja._

No comments: