Thursday, August 4, 2011

Updating Blog ..Ramadhan... :)

assalamualaikum wbt.. @>----

part 1:

Ramadhan oh ramadhan. 
Bulan yang mulia itu telah tiba.
membawa sejuta kerahmatan dan kebahagiaan
buat musafir-musafir kelana dunia yang mencari akhirat..
1 bulan di antara 12 bulan, 30 hari di antara 365 hari..
Allah hadiahkan buat hamba-hambaNya..
bulan yang Barakah..=) 

so, i wish all of us : 
"Happy Ramadhan Karim,
Semoga kedatangannya di nanti dan kepulangannya ditangisi
(^_^) Selamat Berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat..
 bulan ramadhan turut juga dirasai oleh mereka yang beragama lain
kerana sifat rahman Allah itu seluruh alam!"

part 2:

cerita saye =)

Kali ini, saya tidak berpuasa di kampung seperti tahun lalu,
saya berpuasa di KL bersama kawan2 serumah dan ofismate~ :)
wa..puasa di KL..hehe.. suasananye meriah je..sama meriah dengan kg gak cume lain cket la.
kat cni meriah dengan bazar ramadhan dan juga meriah dengan solat terawikh di surau2 dan masjid2.
Alhamdulillah..kemudahan bnyk di sini.. hari ahad haritu (31 julai) saya dan hosmate bersolat terawikh di Masjid ar-rahman. kami ambik 8 rakaat jer..hee.. bila tiba time ceramah, kami pon balik~ :p 

then, pada puasa yang kedua, saya dikejutkan dengan berita kematian kenalan dan juga teman saya Nur Nazrina@Manja. Walaupun hanya pernah bjumpa sekali, saya senang terhadap arwah, kawan-kawan lain juga gembira berkenalan dengan arwah. Berjumpe kali pertama semasa majlis reunion Qatar di bangi, (rumah ummi)  mjlis itu menjadi medium tautan ukhwah kami. Masa tu, saya dimaklumkan sememangnya arwah Manja mengidap sakit leukimia dan sedang menjalankan rawatan. sewaktu beliau di MCSJ tahun ini, saya tidak berkesempatan menziarahi manja... cume sempat kirim SMS utknye.. sehinggalah 3 ogos 2011 saya menziarahi arwah (arwah meninggal pada 2 ogos, waktu maghrib)..pertemuan akhir itu menjadi pertemuan yang betul-betul terakhir buat kami dan seluruh ahli keluarga dan rakan-rakan arwah.. pertemuan yang tidak mungkin dapat bertemu kembali di dunia melainkan bertemu lagi di akhirat Insyaallah.. tagline manja..(di dalam blog nye ) BSS (Bersahabat sampai Syurga) menyentuh hati saya.. ketika urusan jenazah manja, saya masih dapat menahan sedih yang amat, tetapi ketika selesai urusan dan pulang ke rumah selepas berbuka puasa di tmpat kerja, ketika saya lihat kembali gmbar2 kami di majlis reunion itu, baru saya menangis betul2 hingga mengalir air mata dan teresak2.. :'.. saya sedar yg saya takkan melihat senyuman arwah manja seperti yg saya lihat dalam gmbar beliau, saya sedar saya tidak lagi akan mendengar suaranya seperti yang pernah saya dengar ketika majlis reunion itu..sungguh sedih mengenangkannya.. tetapi  sedih dan tangisan tidak membantu apa-apa kepada arwah. Bagi yang telah pergi, hanya doa dan sedekah jariah menjadi penyumbang kepada arwah.. semoga arwah Manja ditempatkan di kalangan yang soleh..amin..
kagum dengan semangat ibu kepada manja, selepas solat jenazah arwah, wajah ibunya tenang dengan senyuman yg terukir dibibirnya .. saya menjangkakan mungkin waktu tu dia sudah betul2 redha dengan pemergian anak kesayangan.. 

Kita semua akan pergi jua menyusuri mereka yang telah pergi ...=)

last but not least, until we meet again insyaallah.. =)

 manja... :')

 reunion.. 

...end..