Monday, April 16, 2018

A moment with you! a short story..


Assalamualaikum,

Semakin dewasa, seakan kita semakin kurang kawan yang boleh get along with us.

mungkin disebabkan kerjaya kita, masa kita untuk lebih bersuka ria dengan member tak sebanyak ketika zaman belajar dulu.

walauapapun, aku masih bersyukur, dekat area pagoh ni ada 2 orang kawan yang sama masa kat nilampuri dan UM dulu. Wee dan eda! :) * well, ekceli ada sorang lagi, kak dayah, cume lebih rapat ngn dia waktu posting kat johor ni..sebelum ni x kenal pon dia masa belajar UM dulu.. hehe. yang ni memang selalu kitorg keluar lepak sama2 kalau free*

alhamdulillah ada diorang, sedikit sebanyak, dapat juga luangkan waktu untuk berborak2 dan bercerita kisah semasa dan kisah kenangan2 lalu. Memang sungguh rindu zaman muda-muda dulu. takde masalah yang berat2 menghempap otak ni. haha

wee sekarang sedang berbadan dua.. ibu kepada dua anak ini sangat gigih menjalani kehidupannya di pagoh. hujung tahun ni, wee dan keluarganya bakal ke Jepun, kerana mengikut suaminya sambung belajar PHD.. ( wah..seronoknyee)  

Eda pula, sama2 di bidang perguruan cuma dia setahun awal dan bakal bergelar graduan master! :D    i am proud of you.. aku je yang belum lagi nak sambung belajar. hee..n belum bergelar ibu..ahaks.

hari jumaat yang lepas, 14 april, aku keluar berdua-duaan dengan wee. kitorang bersarapan bersama2 di panchor. makan nasi lemak dan beli roti canai.. kitorang bersembang2 hal terkini, politik, kehidupan, dan wat so ever. Dengan keadaan dirinya yang sedang alahan mengandung, dia sanggup luangkan masa lepak ngn aku hee..  sebelum keluar, dia dah siap masak mee goreng untk family dia. 

aku plak suke tengok anak2 wee.. umar dan mariam. comel je. ;) masa mula2 jumpe dulu, diorang agak kekok sebab tak kenal aku..sekrang ni, dah ok dah. hehe. seronok tengok diorang anak beranak.

hmmph.

i wish my problem will vanish forever
i hope we can stay together until the end..(to my dearest friends, eda, wee,,)

..uh..rindu juga kat kawan2 yang lain.. asiyah, ifti, yasmira, pipah.. dalam kebanyakan post2 aku yang dulu, nama2 ni yang selalu aku tulis..hmm..nama2 yang lain..aku tulis dalam hati.

No comments: