Friday, December 18, 2009

Berita 8 Disember 09, Universiti Qatar..




يتلقى دورة مكثفة في برنامج اللغة العربية للناطقين بغيرها
وفد من جامعة مالايا الماليزية يزور الجامعة


في إطار التبادل الثقافي بين جامعة قطر وجامعة مالايا الماليزية يزور الجامعة هذه الأيام وفد طلابي مكون من 10 طلاب وذلك لتلقي دورة تدريبية مكثفة في برنامج اللغة العربية خلال الفترة من 2 ديسمبر وحتى 24 الشهر الجاري وتتضمن هذه الدورة تعليم المشاركين فيها المهارات اللغوية الأربع :
الاستماع ، والتحدث ، والقراءة ، والكتابة ، مع التركيز على لغة وسائل الإعلام واللغة العربية المعاصرة .
وقد أوضح الدكتور عبد الله عبد الرحمن مدير البرنامج أن هذه الدورة تعتبر الثالثة التي يستفيد منها الطلاب في إطار هذه الاتفاقية العلمية منذ إبرام الاتفاقية عام 2008 .
وقد عبر المشاركون في هذه الدورة عن غبطتهم بالأجواء العلمية التي لمسوها وبما يقدمه أساتذة البرنامج من محاضرات قيمة ستنعكس إيجابا على مستقبل تعليمهم للعربية .



sumber:  http://www.qu.edu.qa/newsletters/campustoday/article.php?id=868

terjemahan di bawah ni, di buat oleh google translator.. huhu. ayat dia mcm tulus mulus n ikut sebijik2 makna arabic.. saya plak malas nk tukar, so enjoy reading! :-)

Mengikuti kursus intensif Program Bahasa Arab untuk Speaker Lain
Delegasi dari University of Malaya, Malaysia untuk melawat universiti

Dalam rangka pertukaran budaya antara Qatar University dan University of Malaya, Malaysia hari ini untuk melawat delegasi mahasiswa universiti yang terdiri daripada 10 murid agar dapat menerima kursus latihan intensif dalam Program Bahasa Arab selama tempoh 2-24 Disember bulan ini dan termasuk sesi ini mengajar peserta keempat keterampilan Bahasa:
Mendengarkan, berbicara, membaca, dan menulis, dengan fokus pada bahasa media dan Bahasa Arab hari ini.
Dijelaskan Dr Abdullah Abdul Rahman, pengarah program yang sesi ini adalah yang ketiga yang menguntungkan pelajar dalam rangka saintifik Konvensyen ini sejak akhir Konvensyen pada tahun 2008.
Para peserta dalam sesi ini dalam kegembiraan suasana saintifik dan menyentuh itu, termasuk profesor untuk menyampaikan program kuliah akan tercermin pada nilai positif masa depan pendidikan Arab.

0 comments: