Friday, February 12, 2010

Berjumpe setelah 10 tahun Berpisah..(^^,)

 
tanjung emas dan ngiur gading bermain-main di ruang mataku..-christina sita dewi..

assalamualaiukm.. dan salam sejahtera..sari berita ini disunting daripada wak kundur.. ( eh.. hehe.. mcm pemberita plak)..

minggu ini merupakan minggu terakhir saya sebelum tibanya musim cuti universiti.. iaitu midsem holiday, 13hb-21hb februari, hehe.. xlama lagi saya bakal pulang ke rumah, insyaallah dgn izinNya.. setelah pening2 menjawab test pada hari isnin dan rabu lalu, kesihatan mula pulih,alhmdulillah, cuma sedikit selsema dan batuk2 kecil masih belum hilang sepenuhnya. Hidung dan mata berair dah xde.alhamdulillah.. tapi, housemate saya, asiyah hasanah kini sedang demam pula, batuk2 dan selsema, cian kat dia.. smoga dia sembuh juga, amin..@>--- kawan saya iftitah pula telah pulang ke rumahnye di terengganu pada malam td, jam 10 malam dengan menaiki bas.. hmm.. mungkin kini dia telah sampai dirumahnya.. mudah2an selamat..amin.. kawan saya lagi seorang, yasmira juga dr terengganu juga akan pulang ke rumahnya pada malam ini.. sementara itu, buku novel yang saya tempah dr dia juga telah ada,insyaallah akan dia beri pada saya pd kelas petang ni..  afifah pula pasti tidak sabar2 utk balik ke tanah airnya di kelantan, he3.. malam tadi juga, roomate saya kak kinah telah pulang ke kedah atas urusan yang penting, dan akan kembali ke sini pada hari isninnya.. apa2pon yang kawan2 saya lakukan n rancang sekarang, mudah2an dipermudahkan Allah ..amin..

semalam khamis, hbs saja kelas genetik asas, hidup mcm terumbang ambing.. hee.sebab dah xde kelas lepastu.. dan dalam waktu kelas genetik asas tu, dr. Nazia memberitahu kami keputusan test genetik asas yg lalu.. alhamdulillah, walaupun xsebaik mana keputusan saya, tetap gak bersyukur.. dan usaha perlu ditingkatkan :-) dan sekalung tahniah kepada ifti, asiyah , juga kak khalilah kerana mereka mendpat antara yg terbaik utk test pada kali itu.:), sesudah habis kelas itu, saya pon pergi ke kantin menemani asiyah utk makan tengah hari, turut serta kak wahid dan husna :-)

dipendekkan cerita, usai solat zohor, kawan2 saya yang lain ada lab histology.. tinggallah saya sorang2.hu3.. subjek histology itu telah pon saya ambil pada semester lepas. then, atas cadangan yasmira, dia suruh saya pi library, hehe.. sbb dah xde menda nak buat.. baik pi library kan.. kui3.. dengan langkah yang malas2. haha.. say pon berangkat ke library.. hari itu, cuaca sangat panas, terik.. seperti akan hujan pada waktu malam.. sesampai di library.. saya tergerak hati ingin membaca sebuah novel yang 10 tahun lalu pernah saya bacanya.. (ketika tingkatan 1 di sambest). rindu sangat dengan novel tu! teramat..... sebab itulah novel pertama yang saya baca.. ianya begitu berkesan di jiwa.. setelah mencari di Pendeta UM.. akhirnya jumpe! kod.. PL5136 Masm.J.. alhamdulillah.. saya pon dok mencari lah di celah2 rak-rak buku.. payah la nak cari.. sebab tak pakai spek mata.. tapi akhirnya jumpe gak. hehe.. 

"jalan Seribu Liku" -tajuk novel ni..
karya Maskiah masrom..terbitan dewan bahasa dan pustaka.. :-)

perghh!! best betul novel ni.. ayat-ayat novelnya jelas.. tidak terlalu berkias, dan tidak terlalu jiwang. saya suka novel ini. Kisahnya sangat mengesan di jiwa.. kisah seorang anak kelahiran daripada 2 penganut agama terbesar dunia, kristian dan hindu.. yang keliru dengan 2 agama yang di anuti sejak kecil, yang kemudiannya menjadi ateis, pergolakan diri dan keluarga.. yang sentiasa mencari-cari dahan utk berpaut.. yang akhirnya menemui sinar ISLAM Setelah menharung seribu jalan berliku!! dialah christina sita dewi..watak utama novel ini.. airmataku mengalir (sikit la. hehe) ketika membaca novel ini.. seperti 10 tahun yang lalu, saya juga pernah menangis membaca novel ini.. huhu... (tapi masa tu kecik lagi..) sekarang ni, apa yang saya baca ..alhamdulillah dapat saya fahami dengan sebenar apa yang penulis novel itu hendak sampaikan.. syukurlah! ternyata novel ini sangat sukar di cari, pernah dahulu saya mencarinya di kedai2 buku, tapi hampa.. tidak jumpe.. atau sebenarnya ada, cume saya saje yang tidak jumper..apa2pon syukurlah dapat kembali membacanyer.. :-) hehehee...hadiah paling berharga buat saya..akhirnya buku novel ini saya jumpai setelah 10 tahun berpisah!!

4 comments:

♥Aisyahumaira♥ said...

salam alaik

selamat bercuti ya sahabat :)

anamusafir87 said...

waalaikmslam. :-)
syukran..awak pon :)

nurul iftitah said...

salam syairah...semuge cepat shembush...hik3...

mcm best je novel tu..mo bace jugek yek! (n_n)

anamusafir87 said...

wassalam ifti comel.. hehe.. syukran. mudah2an cpt sembuh :-D..
aa.. sungguh besh2.. boleh je nak baca :-D~