Monday, February 22, 2010

KemBaLi ke KuLiah...~saRangaYo~

 
open your heart.. see the beautiful scenery...
the great day waiting for yah!

salam..cuti seminggu/mid sem sempena tahun baru cina baru-baru ini sangat saya manfaatkan..
manfaatkan dengan apa?? huhu.. dengan bercuti sesungguh-sungguhnya dan sebenar2 cuti.. yakni.. buku langsung tak tersentuh.. haha. eh.. sentuh n baca juga.. tapi tak lama.. kejap je.. pahtu dok main buat benda lain..
 tohoshinki!~

sepupu saya yang amat minat korea pulak balik waktu cuti ni.. habes, saya bantai tgk lagu n cerita korea.. sapa lagi kalo bukan kumpulan TVXQ/DBSK yang kini mula digilai oleh saya.. hehe.. (yeke?)..
selebih tu, buat keje lain... spt, main dgn anak kucing,ziarah kubur si oren,  pi cc ngn ijat, pi tido umah toklang, jalan-jalan beli barang ngn family,.. dan pada cuti ni juga dimeriahkan lagi dgn kehadiran 2 org kawan lama saya, (sekolah sambest), najibah dan syida.. terharu juga mereka dtg dr jauh semata-mata nak jumpe saya! hehe.. bangga2.. (^_^), lama betul tak bertemu dgn mereka semenjak tamat sek. men dulu.. alhamdulillah jumpe juga kan..:)

hitam n putih.. anak kucing ni semakin jinak~ he3

sementara itu, rumah baru toklang juga sudah 70% siap..alhamdulillah, tak lama lagi boleh la toklang dok kat umah baru ni.. hehe.. sebelah ngn umah saya n umah ayade.

dan kini.. saya telah pon tiba di umah sewa.oh.. esok akan bermula kuliah seperti biasa.. rasa mcm sekejap je cuti ni.. hmm.. hee.. tunggu next holiday pulak. buleh balik umah lagi.. insyaallah..

adoii.. barang di ingat.. assignment plak blum siap lagi.. mmg sengaja betul xsiapkan time cuti.. alasannya.. hmm.. malas.. esok ade lagi.. ni la sikap yang mmg xpatut di amalkan kan kawan2?huu.. semasa dalam perjalanan kembali ke umah sewa ni..dgr lagu raihan kat radio.. ingat 5 perkara sebelum 5 perkara.. ahaha.. memang kene sgtla nasihat tu dgn saya.. -- lapang sebelum sempit--.. kan dah kene.. time kasih...
he2..

hmm..

ingt 5 perkara sebelum 5 perkara..

sihat sebelum sakit
muda sebelum tua
kaya sebelum miskin
lapang sebelum sempit..

dan.. yang paling penting..

hidup sebelum MATI......

sungguh! dalam tempoh seminggu cuti ni.. saya dpt tahu 3-4 kematian ahli keluarga kawan saya.. alfatihah buat arwah2... takziah buat mereka.. sememangnya kita suma pasti mati... cuma kapan? di mana? wallahu'alam..
 
-kubur arwah tokki...-


Ok.. Selamat meneruskan kehidupan buat semua.. muge hr esok lebih baik dr hari ini ya. amin...

"Hidup itu InsyaAllah.. Mati itu Pasti"..

0 comments: