Sunday, May 30, 2010

+Bahagia..kah? +

bahagia yang perlu di cari...

salam..
sungguh indah pemandangan hijau di atas.. sangat mendamaikan andai benar-benar dapat menikmati kesegaran hijaunya di waktu pagi.. sejuk mata memandang, sejuk lagi perasaan damai itu.. (>_<) hee. mcm berpuitis pulak saya ni.. Alhamdulilah sehingga ke saat ini, saya masih lagi diberi kesempatan olehNya untuk mencoretkan tulisan-tulisan hati di laman blog ini.. biarpun blog ini tidak sehebat blog2 individu hebat yang dikenali ramai, yg dapat menarik ramai pengunjung.. namun, saya tetap bersyukur kerana masih mempunyai satu medium untuk meluahkan rasa, menyuarakan pendapat dan berkongsi rasa hati dan pengalaman.. biarpun wadah2 perkataan saya ini tidaklah secanggih mana.. tapi kita harus bersyukurlah dengan apa yang ada kan?.. kalaupun tiada insan yang sudi membaca, tapi biarlah saya coretkan juga di sini.. kerana kita tidak tahu bila lagi kita boleh menulis, mungkin esok lusa atau sesaat dua kita sudah di panggil olehNya.. mungkin ini akan menjadi kenangan terakhir bersama blog ini.. apa-apapun boleh terjadi kan? :-) 
hari ini seolah-olah hari baru saya.. alhamdulillah petang td saya telah berpindah ke rumah kawan saya di hillpark..terima kasih kepada  ibu ayah yg tak habis-habis dan tak jemu2 membantu diri ini.. terima kasih jua kepada maziah n kwn2 rumah RB yg sudi menumpangkan sy di rumah mereka utk sebulan ini..(sehingga 3 julai) until tamat tempoh latihan industri saya...insyaallah..
waktu cuti jumaat dan sabtu saya isi bersama keluarga di kampung.. ya, waktu cuti yang menggembirakan ;) kucing saya yg si hitam itu pula telah semakin membesar.. hehe.. sgt suka bermain.. (sy sayang kucing saya). gembira dapat bertemu dengan si lebat..kucing berbulu lebat n comel.. yang sudi singgah di rumah saya utk makan huhu.. juga gmbira bertemu semua sanak saudara yg datang ke rumah dan ke rumah toklang..( achik, maknyah, apiz, esah, ika, amsyar, farah, afiq, mamakaklong).. hehe..:) best sgt...  tak lupe juga kepada ayade, mak uda, ijat, ayie, mirul.. sume sekali la. seronok benar mereka ketawa bila saya cerita pengalaman2 lucu saya ketika LI.. haha... ibu pula di samping bz2 dengan kuarga sempat jugakla pegi knduri kawin.. dpt la juga saya merasakan ole2 yg ibu bawa dr umah pengntin, he2.. ayah pula, lepas balik keje, konfirmla tido, sbb penat.,. hehe..;) juga asyik dok melayan kucing yg bernama jingga ( x suke ar kucing ni.. bising je. huhu.. ). juga saya turut terhibur dgn aksi n gelagat ayie, afiq n mirul yang mencuit hati...:) tak lupa juga kepada toklang yang kelihatan sangat hepi bila ramai cucu2 n anaknya balik hartu,. toklannnggg!! ;)) hehe..rumah toklang plak dah pasang air-con, wah.. best la dpt tdo umah toklang, sejuk jer.. di samping tu, achik juga ade kata, dok tunggu2 moksu sekeluarga yg bakal pulang ke malaysia pertengahan julai ni.. mesti xmuat nyer bila dok umah toklang. haha.. sume cucu2 toklang dah beso2.. hehe.. 

keluarga bahgia.. 
keluarga ceria..
itulah yg kami dambakan..
selagi nafas dikandung badan..
keluarga allahyarham haji kornin akan terus mengekalkan kemesraan...
amin.. 

he2... cedihla kalo cite bab2 keluarga ni. nak balik rumah~ ( hu2 dah beso pon home sick~)

apakah ini antara cebisan2 rasa bahagia?
mungkin.. insyaallah mudah2an..
bahagia bersama keluarga..

bagaimana pula dengan soalnya hati? bahagiakah hati? cewah2...:-p..

entahla.. bab-bab hati ini sukar ditafsir.. secara keseluruhannya.. insyaallah mudah2an ok la..
walau sepahit mana pon pengalaman2 lampau tu, mudah2an Allah gantikan dengan kebahagiaan. ada hikmah kan semua2 yg berlaku.. kite kenelah redha n berserah padaNya.. justeru, alhamdulillah, baru tadi saya terima satu permohonan maaf dari seseorang.. insyaallah n ya saya sudi memaafkan..dan hampir saja melupakan.. perkara salah faham yg dah lalu..apa guna lagi hendak di kenang.. yang penting kita teruskanlah hidup kita yg masih berbaki ini.. ehmm.. insyaAllah...

bunga bukan sekuntum, berkuntum2lah.. hehe.. boleh cari yg lain kan.. hu3

hehe.. pepatah di atas ni mesti dah biasa dengar.. of course la.. bunga kat bumi ni bukan sekntum.. ada banyak lagi yang lain.. cume, yang pentingnya, hendak mencari sekuntum yang betul2 sesuai n unggul buat kita. semua org mahukan yang terbaik.. jadi untuk mahukan yang terbaik, kita mestilah menjadi yang terbaik..itulah falsafahnya. ceewah.. 

okla.. sekian sahajalah coret-mencoret utk malam ni.. All The Best!~ insyaAllah...

0 comments: