Monday, November 28, 2016

+You get 'naked' on media social +


Assalamualaikum,
satu ketika, entah apa yang membuatkan aku sedikit meluat,
aku post statement kat fb.. tapi lepas tu aku padam balik..   
aku post kat group wassap pulak,
lepastu  ada kawan reply..
lebih kurang ayat die "kene bersederhana la.. dan pandang positif perkara itu"
ya, memang benar..
semuanye berbalik soal hati..

aku tahu.. aku tahu memang semuanye berbalik pada soal hati..
namun apakan daya,
hati manusia bukan semuanye putih bersih, termasuklah hati aku.. hu....

namun, setelah aku baca nasihat Dr. Fadhilah Kamsah ini,
aku sedar,
sebenarnya statement aku tu ada betul juga..
manusia zaman kini suka sangat 'tayang' kebahagiaan masing2

selalu.
kerap.
often.
always.
dalam media sosial.

walaubagaimanapon, aku tidak menafikan komen kawan aku tu.. "soal hati"
ya.. benar juga..

sebagai insan biasa, mari kita jaga hati..T_T.. dan fikirkan lah hati orang lain juga bila update di media sosial..

sekian. 

in other way.. you get naked on media social.. no privacy. Show everything that you have. Beware.

"Zaman Telah Berubah" Ini Teguran Lembut Dr Fadzilah Kamsah Untuk Ibu Bapa




No comments: