Tuesday, April 28, 2009

MEMBENCI DUNIA YANG SONGSANG..

saat dunia yang kini menghampiri zaman akhirnya, pelbagai nista-nista dosa yang berlaku setiap hari. benci! benci! benci!... umat islam kini yang terleka dan dibuat ayunan dunia caturan kafirin, seolah-olah berada pada zon selesa.. tidak memikirkan keadaan ummat yang semakin hari semakin tenat!!..

umat islam masa kini terperangkap dengan jaring-jaring pukat yang dipasang yahudi laknatullah. hiburan melampau, pergaulan bebas, seks, berpacaran, berlambak sana sini bagaikan pasar lambak!! bersepah!! orang-orang yang belajaq agama pun hampeh!! 2 kali 10 dengan yang tidak belajar agama... hancusss.. apabila melihatkan anak muda mudi yang sangat sangat jauh terpesong dari landasan islam yang murni..

mereka bagaikan disuntik dos dadah yang membuatkan khayal dan lupa diri, lupa keluarga, lupa saudara, malah lebih teruk lagi, lupa Tuhan!! sanggup membuat apa sahaja menurut hawa nafsu persetan mereka..!! golongan-golongan remajawan agama pulak sangat takut untuk bergaul dan memberi tunjuk ajar serta nasihat pada golongan rosak seperti itu. kononnnya takut diri tercemar dan menunjuk wara' agar tidak terpengaruh.. tapi sama-sama hampeh apabila ada juga di kalangan golongan yang tunjuk thiqah itu turut terlibat dalam perkara-perkara maksiat harian yang mungkin disedari ataupun tidak..

hendak salahkan siapa?? yahudi?? israel?? yang memang selalu merancang dan merancang hendak memusnahkan dan menjauhkan ummat islam dari ajaran islam??? atau hendak salahkan pimpinan yang bangang kerana tidak pandai menjaga rakyatnya agar sentiasa berada dalam jalan islam? atau hendak salahkan diri yang bodoh kerana mudah terikut-ikut dengan jalan-jalan dosa yang terbentang luas? atau hendak salahkan iman yang nipis, tipis, dan yang mudah bergoyah dengan alasan "iman kan turun naik...standard la" ?? hendak salahkan siapa??!!! hendak salahkan siapa semua unsur-unsur negatif yang laknat tersebut meresap dalam jiwa ummat islam???

tunding menuding jari pada saat ummat islam kini tidak berguna lagi.. lihatlah kerosakan demi kerosakan.. hatta orang-orang yang belajar agama sekalipun duduk berdua-duaan, berpacaran, berdatingan, tidak melihatkan imej agama..malu!! buat malu sahaja!!! dengan bidang pekerjaan dan pembelajaran di universiti yang bercampur gaul lelaki dan perempuan, dengan pendedahan aurat wanita dari segenap usia, apa lagi yang tinggal unsur kebaikan dalam diri ummat islam?? setiap hari di akhbar2, di media2.. sering menjamu kita dengan hidangan kemaksiatan!! apatah lagi teknologi di hujung jari, dengan mudah melayari sarang-sarang noda.. apalagi kadar iman yang tinggal dalam jiwa-jiwa ummat islam...

sedarkah?? bukan masanya menyalahkan sesama sendiri, tetapi berbincang menangani masalah yang ada.. masalah ummat, masalah keluarga, masalah diri, masalah hati, masalah akidah, masalah , masalah dan masalah.. pendidikan agama yang berterusan mengikat hati-hati agar sentiasa mengingatiNya, lambakan kuliah-kuliah ilmu memberi suntikan renew iman dalam hati, bersabar dalam menghadapi maksiat, kadang jiwa itu sadar imannya lemah, namun berusaha untuk menguatkannya. rasanya berlambak sangat program-program yang membantu membinding semula keterikatan hati pada Tuhan sekalian alam..

tetapi berapa ramai yang mahu ikut?? berapa kerat?? golongan-golongan bodoh sombong di sana tidak memandang langsung!! peduli apa mereka dengan program-program ketuhanan lantaran terlalu asyik dengan lautan kemaksiatan.. cabaran! cabaran bagi golongan-golongan pendakwah untuk menyusun startegi mendekati dan menarik mereka-meraka yang jahil ini ke jalan kebenaran.. Sesungguhnya hanya Allah memberi hidayah...

menangisi zaman akhir ini.. menangisi ummat yang dahulunya izzah dengan tamadun yang tinggi, akhlak terpuji kini menjadi buih-buih lautan yang mudah pecah..
menangisi pemergian ulamak-ulamak yang syahid di medan juang.. menangisi mereka yang banyak berkorban untuk agama tetapi ummat islam kebanyakkan tidak menghargai.. malah berlabel sebagai terrorist, alat israel, jumud, ahli sesat...
menangisi dan geram pada pihak-pihak yang bodoh dan anti-Islam, pihak-pihak yang sentiasa sahaja menyekat dan membantutkan dakwah islam, tidak sedar yang mereka juga beragama islam, memang golongan yang tidak cerdik..
bila sahaja istilah bodoh dan bangang itu mereka tidak mahu terima kerana menganggap diri bijak pandai belaka.. kalau sudah nasihat lembut dan penuh berhikmah pun tidak mahu terima, terpaksalah guna pendekatan yang kasar untuk menghantuk kepala agar mereka sedar!

hanya titipan warkah melampiaskan keserabutan akal, di mana lagi keizzahan ummat masa kini..
tidak terlihat akibat banyaknya awan hitam yang menyelaputi..
wahai golongan yahudi zionis freemansonry laknatullahi abadan!!! ketawalah!! bergembiralah!! berpestalah kerana kau berjaya menyesatkan ummat Islam, berjaya memimpin sosok tubuh dan jiwa saudara-saudaraku ke dalam ideologi sesatmu dan berjaya menjatuhkan keizzahan islam 1924..dan berjaya menghentam palestin habis-habisan..berjaya..dan berjaya mcm2.. tapi ingat.. saat tibanya hari perhitungan, tunggulah di saat penyesalan yang amat sangat!!

walaubagaimana teruk pon keadaan ummat hari ini.. benih-benih Islam sejati tetap akan tumbuh dalam diri orang-orang suci.. doa-doa murni tulus sentiasa terucap di bibir-bibir hamba sejati.. air-air keinsafan akan tetap mengalir dalam jiwa yang dikotori.. dakwah-dakwah islam akan tetap bergerak di celah-celah biah jahiliah.. dan Allah itu akan tetap bersama.. kerana .. memang dunia ini di jadikan SYURGA bagi golongan KAFIR.. tetapi penjara dan medan cubaan bagi jiwa-jiwa muslim...

"ya ALLAH.. diri ini memohon ya Allah.. sesungguhnya aku juga termasuk dikalangan yang zalim..zalim terhadap diri... maafkanlah aku, ampunilah aku, bimbinglah aku, ahli keluargaku, rakan-rakanku, jiran-jiranku, serta orang-orang yang bersama dengan ku.."

sumber daripada : " al aqlu wa nazr min qalb wa fuad fi hazihi zaman, fikrah kesedaran, april 2009"

0 comments: