Monday, January 31, 2011

Pelupanya kita...

Pelupanya kita...

siapa yang mencipta kita?? who creates us? 
kita ke yang cipta diri sendiri? do we create ourselves?
adakah kita tahu apa yang benar2 terbaik buat diri kita? do we know what is the best for us?
.. kita akan jawab...

Tuhan yang cipta kita.. takkan kita cipta diri sendiri.. seperti sebuah almari yang cantik, takkan tiada orang yang membuatnya.. tentulah ada yang membuatnya..
manusia? tentulah Tuhan yang cipta..ALLAH..

jadi.. bile Allah yang cipta kite, dah tentulah Dia sangat2 tahu apa yang terbaik buat kita. Dia dah bagi kite semua keperluan yang kita perlukan..
just name them..

udara..
cahaya matahari..
pancaindera,
bumi yang indah utk kita duduki..

tapi.. kita lupe? lupa nak bersyukur kepadanya..
seperti org yang beri kita hadiah masa beday kita, kita x ucap thank you pon.. pasti org kata teruknya kita..sombongnya kita.. Begitu juga kita sebagai hamba Tuhan.. kita x bersyukur ke dgn apa yang Dia dah bagi... 

kite Somboong.. TAK NAK ikut apa yang Allah suruh..
Allah suruh kita tutup aurat.. kita degil..
kita buka aurat..nampak leher, rambut, lengan, betis, peha... dan segalanya.. konon biar nampak cantik!
Allah suruh kita solat.. kite degil.. malas nak solat.. x solat langsung..

dan lain2 lagi.. sebagai manusia yang tak bodoh mesti kita pon tahu mana yg baik mana yang buruk..
 
Pelupanya kita pada Nabi...
tahu tak nabi kita tak pernah lupekan kite.. hatta kat akhirat nanti pon Nabi akan beri syafaat kepada kita..
teruknya kita sampai sanggup perlekeh sunnah Nabi.. Kite lebih sanjung idola lain selain Nabi sendiri..Sedar tak Nabi dah berkorban segalanya demi menyampaikan agama Islam yang suci ini.. Nabi kene baling batu di toif.. nabi kite ejek dgn kaumnya sendiri.. nabi di ugut bunuh dan bermacam-macam lagi...

tapi kite tak hargai.. kite main2 dgn hukum hakam.. kita tak menjadi muslim yang sejati.... kita tak suka orang ajak kite kepada Islam.. Ya Allah teruknya kita ni....

Pelupanya kita...
yang alam kubur, padang mahsyar..titian sirat, syurga dan neraka itu akan menanti di sana.. tak terfikir ke yang kita akan benar2 akan pergi ke sana... alam akhirat yang KEKAL dan kita takkan pernah dapat kembali ke dunia ini. Kita, awak, saya, dan mereka akan menghadapi semua ini.. cukup ke bekalan kite utk di bawa ke sana?

fikirkanlah.. tufakkiru.. 
kita akan ke sana.. sampai bila kite nak berlagak kat dunia sementara ini.. kenapa kita keraskan hati dari menerima kebenaran suci... kenapa kita masih leka-leka berhibur dan berseronok dgn dunia ini tanpa sikit pun ingat kat Tuhan?..

tahu tak..
tahu tak...
syaitan tu selalu ajak manusia ke arah kemusnahan..
syaitan dah berjanji nak sesatkan manusia.. biar masuk neraka sama-sama dengan diorg. 
Perempuan..duit..pangkat kedudukan di dunia ni  jadi bahan eksploitasi mereka untuk menjerat mangsa.... malangnya jika kite ni kaki perempuan... teruknya jika kita ni mata duitan..
bukan itu je.. kita sedar x  musuh org Islam ni ramai.. sedar x ni?

-syaitan+dajjal -the most enemy (mastermind)
-nafsu- inner evil
-org kafir harbi (yg berperang n benci+dengki dgn islam)
-org munafik (nampak luar je islam.. tapi hati die benci gile islam.. dalam senyap2 buruk2an islam di belakang org islam)

banyak musuh ISLAM.. Muslims must aware of them..
kenapa kita malu nak buat baik.. tapi x malu nak buat dosa..

kenapa hati kite keras sangat.......

kenapa..


kenapa saudara2 kita masih leka....
kita melihat indahnya dunia fana ini.. 
kite tenggelam dalam nikmat dunia..
tapi itu sebenarnya perangkap...
perangkap yang akan menyebabkan kita sengsara di akhirat nanti.. 


bukalah mata hati...
bukalah mata hati....
apa gune dua mata kite celik..tetapi tak mampu melihat cahya kebenaran yang terbentang di hadapan kite... 


hanya kerana kita pelupa.. jadi mari kita ingatkan bersama...


sampai bila nak macam ni! 
tak nak berubah kepada yg lebih baik..


sedih pilu hati kecil ini..

0 comments: