Tuesday, February 18, 2014

Cikgu Garang!

"roaaarr!!!"

Rukun Iman ada 6 :

1) beriman kepada ALLAH
2) beriman kepada MALAIKAT
3) beriman kepada KITAB
4) beriman kepada RASUL
5) beriman kepada HARI KIAMAT
6) beriman kepada QODO' DAN QODAR

Kesan beriman kepada rukun Iman:

1) disayangi Allah
2) mendapat pahala
3) jiwa tenang
4) iman kukuh

Akibat tidak beriman kepada rukun Iman:

1) dibenci Allah
2) sesat dalam kehidupan
3) iman lemah
4) murtad

tajuk Ulum: ibadah , tahun 1- minggu ke-8.

fuh.

nampak macam simple kan?
tapi.. mengajar budak2 comel tahun 1, bukanlah sesimple yang disangka..

dengan usia pengalaman mengajar yang baru setahun bayam ini, memang masih banyak yang perlu diperbaiki dan diperhalusi.

murid2 tahun 1 ni, masih lagi 'leka' dengan dunia mereka.. terbawak-bawak sikap masa prasekolah.
manja, suka mengadu, ada yang diam je... pandang kite pon mcm xde perasaan, ada yang nakal, ada yang sikit2 nak pi tandas.

masa mengajar ni, kene pandai tarik perhatian... sekejap je boleh boring.. aih..

nak tak nak, kene jugak jadi garang sekejap.. biar mereka tak main2 dalam kelas.. sesekali buat lawak juge, jadi tak dela kelas tu stress sangat...

ha.. kalau nakal sikit, adalah 'hadiah' nye.. tak besar pon.. kecik jer.. biar ingat sikit. tak mau main2 masa tengah belajar.

nak kata garang, xde la garang sangat.

tapi, guru GPI memaaang garang. garang bertempat la. but then, murid akan dengar cakap.. secara automatik kelas pon terkawal.

any objections?



0 comments: