Friday, February 6, 2009

secebis kenangan..(^^,)

my cousinz

sepanjang tempoh menyepi tu, penulis balik ke kampung ( cuti midterm dan tahun baru cina, p/s: penulis tak sambut thn baru cina, tapi makan gakla buah oren..hehe).. banyak sekali kenangan dan saat indah bersama keluarga, alhamdulillah..
paling tak dilupakan, bersama sepupu yang comel, aizat (drjh 6) dan adiknya amirul (baru masuk darjah 1).. diorang ni rajin la datang rumah waktu petang2.. ehem2.. nak ngaji.. sebenonya penulis bukanlah terer sangat, tapi setakat ajar alif ba ta, an en un, ban ben bun tu ok la.. jadi kdg2 gak penulis ajarlah mereka berduaa ni.. aizat dah ngaji quran dah, alhamdulillah, dan amirul ni baru je muqaddam..( tapi comel la bila dia baca)..
selain itu, aktiviti kami ialah.. belajar sama-sama.. diorg ni suka la pulak kalau penulis bagi soalan matematik ke, soalan b.inggeris ke atau bahasa melayu, atau main lukis-lukis, ataupun teka-teki dengan diorg ni ..(maklumla kanak-kanak lagi).. seronok pulak dapat ajar secara xlangsung diorang ni.. hehe..(p/s: penulis takde adik)
selain itu, yang paling menariknya ( bagi penulis) bila penulis ajak amirul ni solat sama-sama ( selalunya maghrib la), so dia pon ikutla.. bagus kan, kecik2 dah belajar solat..:).. hehe.. dan juga sebelum solat tu, mestilah berwuduk,, so penulis pon suruhla aizat ni ajar adik dia wuduk.. then, kitorg solat sama-sama.. ( mcm sweet la)..
satu perkara yang agak lucu la.. tentang amirul ni.. ( sbb dia baru gak nak solat), masa tu solat maghrib, bila lepas sujud kedua rakaat kedua, penulis pun dudukla tahiyah awal.. amirul tu solat sebelah penulis je.. then tiba-tiba.. amirul bersuara perlahan sebelah penulis..

" ni dah tahiyat akhir ke.."..hehe..

terkejut gak penulis dalam hati, tapi tahan je la lucu..kan tgh solat.. :-> lepas habis solat, barulah penulis teraangkan..( yang td tu tahiyat awal..) mmg lawak la,, yang aizat ni pulak tergelak laa tgk gelagat adiknye..

dan bila dah balik kolej semula ni, teringat pulak kat diorg.. hehe.. rumah bersebelahan je:).. jiran bersaudara.. penulis harap sangat, agar nanti besar diorg ni jadi org yang berguna,,aminn:)..

itu je la antara secebis kenangan..

selain daripada tu, kawan penulis pon ade datang ziarah penulis, kawan semasa sekolah rendah dulu, sekarang belajar kat UPM, amik medic, ida nama dia.. dia dulu ex-PASUM, dan sedikit sebanyak, kami pon ade la dok bincang tntg isu-isu PRK kampus yang hangat baru-baru lepas.. :)..

-n-

0 comments: