Monday, March 8, 2010

M.U.B Symptom....

 
Simptom M.U.B ....

Salam..
dukacita di maklumkan..
saya.. anamusafir...
terkena satu penyakit yang bersimptom.. M.U.B.. iaitu..

MALAS..UPDATE BLOG.. huuu...

buat masa sekarang la.. harap maklum~
---> hee.. beriya je buat announce.. ~

sebelum meninggalkan anda, mari lihat hadith di bawah, sebagai reminder bersama..

..dalam hadith, Nabi menyebut,
" Sesunggunya dia (Dajjal), adalah seorang pemuda yang sangat kerinting rambutnya, matanya tersembul keluar, seolah-olah aku menganggapnya dia menyerupai Uzza bin Qatan (salah seorang sahabat Nabi)" 
( riwayat Muslim)..
Kronologi Perjalanan Kehidupan DAJJAL...

Kronolgi ini di ambil daripada sumber hadith Nabi dan himpunan kata-kata Para Nabi yang ditemui oleh Muhammad Isa Daud. 

" dia di lahirkan dengan penuh keanehan ( penampilan fizikalnya) hasil pengaruh jin atau syaitan ( menurut sesetengah pendapat ulamak, kelahirannya adalah hasil percantuman benih manusia dan jin)..

Dia lahir sekitar zaman Nabi Sulaiman as (menurut Imam al-Barzanji), dibesarkan tanpa ibu bapa, ( dia di bawa pergi dari ibu bapanya setelah ramai mengesyaki keganjilannya dan diletakkan di bawah pemeliharaan seorang pendita di sebuah biara). Dia hidup terpisah dari keluarganya. 
Kemudian dengan ketentuan Allah, tanah kelahirannya ditimpa bencana akibat kemaksiatan yang berleluasa; namun atas sifat Rahman dan Rahim Allah, dia diselamatkan dari bencana kemusnahan itu, dan dibawa tinggal di sebuah pulau di laut Yaman serta hidup bersama makhluk Allah bernama Jassasah.

Ketika dia mula dewasa, dia bebas keluar dan kembali ke pulau itu, dia mengembara sekitar benua berhampiran atas dorongan Allah untuk mencari kebenaran ( menjadi janji Allah, .....

alamak, pnjg lagi kene taip.. nnti sambung la yer..

rujukan: Membongkar Misteri Dajjal, -muhammad Nurani Maarif- Hijjaz records Publishing
 

0 comments: