Saturday, March 27, 2010

Rehlah Ulu Yam, Selangor

 Ulu Yam...

Hari ini hari Sabtu. Hari ini 27 Mac 2010. Pada pukul 7.30 pagi saya bersiap-siap hendak pergi ke kampus untuk berkumpul sebelum berangkat ke Ulu Yam. Ulu Yam adalah sebuah tempat air terjun yang dikenali ramai di Malaysia. Saya sangat gembira kerana berpeluang untuk melawat Ulu Yam. Ini kali kedua saya pergi ke kawasan Ulu yam setelah kira-kira 14 tahun yang lalu iaitu sewaktu ber'rehlah' bersama keluarga dan saudara mara di Sg, Tua. Oleh itu saya sangat gembira. 
Pada jam 9.00++ pagi, saya pun bertolak ke ulu yam menaiki kereta. Rehlah santai ini dianjurkan oleh Persatuan Mahasiswa Selangor di kampus saya (PERMAS). Peserta yang pergi tidak melebihi 20 orang, dan kami kesana dengan 2 buah kereta dan 1 motor. Perjalanan ke Ulu yam tidaklah jauh sangat, tetapi sangat menarik setelah memasuki daerah batu cave, di mana saya dapat melihat bukit menghijau dan pokok2 yang menghijau di tepi2 jalan.
setelah sampai, kami mencari kawasan untuk berkumpul. Kelihatan ramai orang yang berkunjung di Ulu yam, keluarga, kanak-kanak, dan ramai lagi. Keadaan sangat meriah. Kami membakar barbeku di sana. selain itu, nasi goreng juga disediakan untuk menjamu selera. kami sangat gmbira.
kemudian.. saya dan kawan-kawan memasuki air sungai. saya hanya duduk di tepian sahaja sambil merendamkan kaki. Ada antara kawan saya yang berendam di dalam sungai. kami memilih kawasan yang terlindung sedikit dari pandangan awam. 

++ heheeh.. SKEMA nye ayat.. macam karangan darjah 1 kan?? :-))) huhu... alhamdulillah.. besh22.. walaupun simple je rehlah tu, tapi saya rasa best juga.. sekali sekala dapat berjalan dan melupakan semua masalah assignmet, masalah diri, masalah itu dan ini dari benak saya seketika di air sungai/terjun ulu yam yang indah ini..hehe..

Hanya kurang 20 je yang datang, tak ramai tapi best juga.. antara yang hadir:

+Rasydan 
+Salleh ( dia ni suka buat lawak...haha)
+Azhari
+Qayyum
+Sarah Izham
+Adilah Sapie
+Hidayah
+Aisyah
+Liyana
+Ana
+dan.. saya.. huhu..

lepas main-main air.. kitorg solat zohor.. pahtu.. balik.. simple jer:)) tapi best la juga..~ 
++ insyaallah lain kali leh la pi lagi kan.. ^^, ++
-- tamat --

eh.. ada lagi.. haha.. tadi cuak giler.. ada 2 ekor pacat.. 1 kat kasut adilah.. 1 kat dalam kasut hidayah. hehe..
dila ok lagi.. hidayah cuak giler.. then, pacat tadi pon terbunuh.. huhu. cian pacat.. nasib baik xde pacat kat kaki saya. haha.. selamat.. saya paling tak suka pacat ni waa.. geli, 

+ Tamat II +

0 comments: